FAQ

Algemeen

Wat moet ik meenemen als ik de auto kom ophalen?

• Een geldig rijbewijs
• Pinpas of credit card voor de borgsom
• Bedrijven dienen een uitstreksel van de Kamer van Koophandel te overhandigen (niet ouder dan 6 maanden)

Wat is de minimale leeftijd om een auto te huren?

De minimale leeftijd waarop je een auto kunt huren is 21 jaar.

Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs om een auto te kunnen huren?

Je dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een rijbewijs B.

Kan ik betalen met een pinpas, creditcard en contant?

Je kunt alle kosten voldoen met pinpas of creditcard (geen debit card). Wij accepteren contanten enkel bij vaste klanten

Mag alleen de hoofdhuurder in de huurauto rijden?

Iedereen met een geldig rijbewijs mag rijden. De huurder blijft wel te allen tijde aansprakelijk voor alle schade die tijdens de huurperiode ontstaat. En vooraf moet worden aangegeven wie bestuurders zijn.

Worden de huurauto’s volgetankt meegegeven?

Ja, al onze huurauto’s worden volgetankt meegegeven.

Kunnen huurauto’s buiten openingstijden opgehaald worden?

Indien je regelmatig huurt en ook wel eens buiten openingstijden een auto wilt ophalen dan is dit bespreekbaar.

Kan een huurauto gebracht en gehaald worden door Flex Car Rent?

Eventueel kunnen auto’s in overleg worden afgeleverd danwel opgehaald bij zakelijke klanten.

Kan de huurauto na sluitingstijd teruggebracht worden?

De huurauto kan na sluitingstijd teruggebracht worden. De auto kan geparkeerd worden (denk aan eventuele parkeerkosten) en de sleutel kan in de speciale sleutelkluis gedeponeerd worden. Je blijft verantwoordelijk voor de huurauto tot wij de auto gecontroleerd hebben de volgende ochtend.

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

Voor het wijzigen of annuleren van een reservering kun je contact opnemen met Flex Car Rent.

Kan ik de huurperiode verlengen?

Het verlengen is altijd mogelijk. Je dient hiervoor contact op te nemen met Flex Car Rent.

Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?

Aan het einde van de huurperiode ontvang je de totaalfactuur per mail of per post. De resterende borg wordt binnen 3 werkdagen teruggestort op de rekening.

Heeft Flex Car Rent een branche erkenning met voorwaarden?

Ja, Flex Car Rent is erkend door de Bovag. Wij voldoen aan alle hoge eisen en worden jaarlijks opnieuw getoetst.

Huurprijs

Wat is het all-in tarief bij het huren van een auto?

De huurprijs is inclusief: BTW, WA-verzekering en de aangegeven vrije kilometers. De huurprijs is exclusief: borgsom, extra accessoires (bijvoorbeeld een dakkoffer), extra kilometers en de brandstof. Het eigen risico bij schade bedraagt € 1.000,00. Uitzondering is hierop schade die ontstaat bij achteruitrijden of inparkeren. Hierbij is het eigen risico € 1.500,00. Met de PLUS verzekering verlaagt u het eigen risico tot respectievelijk € 450,00 en € 750,00.

Wat wordt verstaan onder een huurdag?

Een huurdag is een kalenderdag. Deze loopt van 09.00 uur ’s ochtends tot 08.00 uur de volgende dag. Indien beschikbaar kan het voertuig de avond van te voren worden opgehaald. Je kan de dag van te voren bellen naar Flex Car Rent voor de beschikbaarheid.

Kan ik een auto huren voor een halve dag?

Sommige auto’s zijn te huur voor een halve dag. Dit kan enkel van maandag t/m vrijdag. Een halve dag is maximaal 4 uur en loopt van 8.00 uur tot 12.00 uur en van 12.00 uur tot 16.00 uur.

Online reserveren

Heb ik een login en wachtwoord nodig als ik via de website een auto wil reserveren?

Nee, je kunt ook een reservering plaatsen zonder een account aan te maken.

Wordt een online reservering direct vastgelegd?

De reservering wordt direct vastgelegd in ons reserveringssysteem en je ontvangt binnen 1 werkdag de bevestiging of afwijziging. Wij checken handmatig of de reservering akkoord is.

Huurauto

Rijden alle huurauto’s met reclame?

Onze personenauto’s rijden zonder reclame. De bestelauto’s, bussen en personenbussen hebben allemaal reclame. Wil je perse geen reclame op de auto dan kan je dit aangeven bij de reservering.

Verhuurt Flex Car Rent auto’s met trekhaak?

Je kunt een auto met trekhaak huren op aanvraag. Je dient dit bij reservering aan te geven.

Verhuurt Flex Car Rent verhuisauto’s met laadklep?

Wij verhuren meerdere auto’s met laadklep.

Wat verhuurt Flex Car Rent allemaal buiten de auto’s?

Wij verhuren vele accessoires, zoals een navigatiesysteem, kinderzitje, skiboxen met dakdragers, sneeuwkettingen, verhuisdekens, steekwagens en een hoogwerker.

Hoe is de kwaliteit van de huurauto’s?

Onze auto’s zijn in een zeer goede conditie en worden technisch goed onderhouden. Wij hebben een eigen werkplaats en autowassers die alle voertuigen iedere dag weer met zorg onderhouden. De auto’s worden de auto’s altijd gecontroleerd en schoongemaakt voordat ze meegegeven worden aan de huurder. Wij waarborgen onze kwaliteit en service en worden hier regelmatig op gecontroleerd door de BOVAG branche-organisatie waar wij lid van zijn.

Moet de auto schoon worden ingeleverd?

Onze auto’s worden schoongemaakt meegegeven en wij verwachten ze ook netjes terug. Er mag nooit gerookt worden in de auto en geen huisdieren vervoerd worden of andere spullen die een geur kunnen achterlaten in de auto. Bij sterke vervuiling zijn de schoonmaakkosten zijn altijd in zijn geheel voor rekening van de huurder.

Schade / Pech onderweg

Hoe hoog is mijn eigen risico?

Het eigen risico is voor particulieren standaard € 1000,- per schadegebeurtenis. Indien de schade bovenhoofds is (vanaf 1.80m) of ontstaan is door inparkeren of bij achteruitrijden is het eigen risico € 1.500,-. In de meeste gevallen is het mogelijk een Plus-verzekering af te sluiten waardoor u het eigen risico kan halveren of zelfs geheel afkopen.

Wat wordt verstaan onder bovenhoofdse schade?

Conform de Algemene voorwaarden van de Bovag blijven bovenhoofdse schades te allen tijde voor rekening van de huurder tot een bedrag van 1.500 euro voor een particulier. Bij een zakelijke transactie bedraagt het eigen risico op bovenhoofdse schade 5.000 euro.

Onder bovenhoofdse schade wordt verstaan, schade hoger dan 1.90 meter van de grond gemeten.

Wat moet ik doen in geval van schade?

Indien je schade rijdt dan dien je dit binnen 24 uur aan ons te melden. Maak allereerst foto’s met je mobiele telefoon van de schade, de auto van de tegenpartij en de situatie. Je dient daarna samen met de tegenpartij het schadeformulier in te vullen en door beiden moet dit ondertekend worden. Dit schadeformulier dien je binnen 24 uur bij ons in te leveren. Mocht je geen geprint schade formulier hebben, vul dan een digitaal schade formulier in. Deze is te vinden op www.mobielschademelden.nl. Bij het ontbreken van een schadeformulier is de huurder volledig aansprakelijk voor de schade.

Wat moet ik doen in geval van diefstal?

In geval van diefstal dien je dit direct bij ons te melden en de autosleutel retour te brengen indien deze nog in je bezit is. Mocht dit niet het geval zijn en de sleutel is niet meer in je bezit dan kan de gehele schade worden doorbelast. Daarnaast dien je zelf aangifte te doen bij de politie, waarna deze aangifte zo snel mogelijk bij ons ingeleverd moet worden.

Wat moet ik doen in geval van pech?

Kun je het probleem zelf niet verhelpen? Wij zijn aangesloten bij Eurocross alarmcentrale. Eurocross helpt je weer op weg, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bij pech kun je contact opnemen met Eurocross alarmcentrale. De centrale is in Nederland te bereiken via +31(0)55-5796699 en in het buitenland via +31 555798442. Mocht de alarmcentrale onnodig gebruikt wordt en ben je stil komen te staan door eigen schuld? Denk hierbij aan een lege accu doordat de knipperlichten langere tijd hebben aangestaan of een lege tank, dan bedragen de kosten voor het oproepen van de sleepdienst 180 euro.

In welke landen heb ik pech hulp tot mijn beschikking?

Je hebt pechhulp door heel Europa.